טיפוח

8 טיפים לעולם הטיפוח

היי פלאיות שלי, שבוע טוב!
עולם הטיפוח (והאיפור גם!) הוא עולם מורכב לאללה. יש כל כך הרבה אינפורמציה וכל כך הרבה דעות שלפעמים זה מרגיש טובעני ותובעני מדי. כל הפוסטים שלי נועדו לעשות לכן סדר בדברים אבל הפעם החלטתי ללקט לכן את כל הטיפים שלמדתי במהלך הדרך שיכולים להיות עוגן עבורכן בתוך כל העולם הזה ותוכלו לפעול לפיהם, לפחות בקווים הכלליים.

בואו נתחיל!

#1 – להפסיק לקנות סתם

אני רואה בהרבה קבוצות בפייסבוק נשים שקונות ערימת מוצרים, אבל ממש ערימה, כזו שפיזית אפשר לשבת עליה, ואין להן מה מושג מה הן קנו. הן פונות לקבוצה ומבקשות שיסבירו להן איך משתמשים בכל זה – וזו בעיה מכמה סיבות.
קודם כל – אף אחת בקבוצה לא מכירה את עור הפנים שלכן – איך הוא מגיב או מתנהג, ולא יכולה לייעץ לכן באמת.
שנית – אין שום סיבה שתקנו ערימה של מוצרים כי האינטרנט אמר לכן ואין לכן מושג איך להשתמש בהם. המוצרים שלכן צריכים להתאים לשגרה שלכן ולכל אחד מהם צריך להיות מקום ברור בארונית הטיפוח הקסומה שלכן. כשאתן קונות מוצרים שאין לכן מושג מה הן עושים או איך משתמשים בהם, עלולים לקרות כמה דברים:
> לא תדעו איך לשלב אותם, מכאן שלא תשתמשו בהם ואז סתם בזבזתן כסף (זכותכן המלאה, כן? אין לי עין על הארנק שלכן, סתם נראה לי חבל).
> תשתמשו במוצרים בסדר הלא נכון או בשילוב עם רכיבים אחרים שלא עובדים טוב יחד ויכול להיווצר נזק ממשי, שלא נאמר כוויות קשות במידה והמוצרים כוללים חומצות, למשל.
> הרכיבים במוצר לא מתאימים לכן ויכולים לגרום ליובש קיצוני, קילופים, גירויים בעור ועוד שלל זוועות.
אתן חייבות לזכור – כל עור מתנהג אחרת והוא באמת הדבר הכי אינדיבידואלי שיש. מה שמתאים לכן לא יתאים לאחרת ולהיפך.
תהיו צרכניות חכמות, תחקרו, תבדקו את הדברים, תבחנו מה מתאים לכן. וזה מהווה מקפצה לטיפ הבא.


#2 – תאבחנו את העור שלכן

זה אולי אחד הדברים הכי חשובים שיש בעולם הטיפוח. כל מוצר שאתן רוכשות צריך להתאים לעור שלכן – קרם לחות קליל כנראה לא יספיק לעור יבש או מיובש, חומצה סליצילית מתאימה יותר לעור שומני כי היא עובדת בתוך הנקבוביות עצמן, קרם לחות עשיר ומלא ברכיבים מעבים יכול לסתום נקבוביות אז אם יש לכן עור עם נטייה לשחורים – ייתכן והוא לא בשבילכן, וזה כל כך על קצה המזלג שאני מרגישה שאני מחזיקה כפית בכלל. אם לא תדעו מה סוג העור שלכן, יהיה לכן מאוד מאוד קשה להרכיב שגרה שאשכרה עובדת ומכאן שהשינוי המיוחל בעור שלכן יהסס להגיע.
יש קווים כלליים להגדרת סוג עור (כמובן – כלליים, גם בתוך כל ההגדרות האלה יש שינויים כי שוב, כל וודג' הוא עולם שלם בפני עצמו) אבל הקווים המנחים האלה יכולים לעזור לכן משמעותית כשאתן מרכיבות שגרת טיפוח. על כל מוצר שאתן רוצות לרכוש כתוב לאיזה עור הוא מתאים, את רשימת הרכיבים שלו ומה התועלות שלו. כשאתן יודעות מה סוג העור שלכן, הרבה יותר קל לכן לחבר את הנקודות ולהבין אם המוצר נכון לכן. תוכלו, כמובן, להיעזר במילון השלם ובסדרת הפוסטים שופכת אור על עור – שם כל סוג עור מקבל זרקור משלו ומעבר להסברים על כל סוג עור תוכלו גם למצוא המלצות על מוצרים שיכולים להתאים לכן.


#3 די עם האינסטגרם

בואו, אני כמובן לא מדברת על שעות של שוטטות ובהייה בפרופילים האהובים עלינו – אף אחת מאיתנו לעולם לא תפסיק! אני מדברת על לרכוש דרך האינסטגרם ממקורות לא מוכרים. אתן מכירות את החברות האלה שפתאום מופיעות משום מקום ומבטיחות לכן קסמים, וודג' מושלם, זוגיות נהדרת וריסים באורך של רגליים? סביר להניח שמדובר בהונאה אחת גדולה. כך למשל צץ לו ביום בהיר אחד אתר (שכולנו מכירות) שמוכר המון דברים פלאיים שכאלה בגרושים. מבדיקה שנעשה מול משרד הבריאות – האתר הזה לא מאושר ע"י משרד הבריאות. יאפ. זה אותו דבר כמו לקנות באליאקספרס (שמע ישראל, רחמנא ליצלן, סמאללה). אין פיקוח על המוצרים, על האחסון שלהם או מה קורה איתם בשרשרת האספקה, וזו רק דוגמא אחת מיני רבות. החברות האלה צצות פתאום ומבטיחות לכן עולם ומלואו אבל בניית מותג, השגת רשיונות ואישורים והקמת אתר מכירתי הוא ממש לא פשוט ובטח שלא קורה בין לילה. אל תיקחו את הסיכון הזה. אם יש מוצר שממש מעניין אתכן מחברה שאתן לא מכירות, תוכלו לבדוק במאגר של משרד הבריאות אם לחברה שממנה אתן רוצות לרכוש יש אישור שלהם.


#4 – קרם הגנה

נגיד ונפל דבר ולא נותרה לי ברירה אלא להפסיק להשתמש בכל המוצרים שיש לי מלבד אחד (אללה ירחמי, כואב לי כל הגוף רק מהמחשבה על זה) – אני אבחר בקרם הגנה. כל השאר פשוט לא קריטי לי כמוהו. יש כל כך הרבה מחקרים בתחום הזה שכבר עשו אותי פוזלת מרוב שהם סותרים אחד את השני, אבל המחקרים על קרם הגנה נותרו יציבים וחד משמעיים – קרם הגנה הוא הדבר היחיד שבאמת עוזר נגד הזדקנות העור. עכשיו בואו, לא מדובר לשתות ממעיין הנעורים, כן? אבל קרני השמש הן הגורם העיקרי להזדקנות עור הפנים. זה חד משמעי ואין פה ויכוח בכלל. מה שווים כל המוצרים האלה שאני מורחת על הפנים שלי כל יום אם בבוקר אני אצא להתחרדן בשמש ואחשוף את עצמי לכל המזיקים של העולם? למנוע תמיד יותר קל מלתקן.
אני לא יוצאת מהבית בלי קרם הגנה. נקודה. גם כשאני יורדת למטה לקנות סיגריות. תמיד. כל בוקר, גם ביום החורפי ביותר. קרני UVA נמצאות בחוץ תמיד ויכולות לחדור גם דרך עננים כך שזה לא משנה שאין שמש פיזית עליי, הקרניים האלה שם. הן מסוגלות לחדור לעומק העור יותר מקרני UVB והן הגורם הראשי להזדקנות וקמטים, יימח שמן.


#5 – רשימת רכיבים היא המפתח

אני יודעת, זה יכול להרגיש כמו סינית, זה לא תמיד ברור ולרוב זה פשוט מייאש. אבל עדיין – הדרך היחידה שלכן לדעת מה טיבו של המוצר, מה הוא מכיל, כמה הוא באמת מועיל, כמה רכיבים פעילים יש בו ואם הוא יכול להתאים לכן – היא לדעת לקרוא את רשימת הרכיבים. מעבר לפוסט המילון השלם לקוסמטיקה, תוכלו להיעזר בשני אתרים שאני אישית לא מתקיימת בלעדיהם (איף, איך היא נסחפתתתת):
> Cosdna – אתר שכולו נועד לפירוק ופירוט הרכיבים בכל מוצר. יש שם עשרות אלפי מוצרים שכבר קיימים בארכיון שלו, ותוכלו גם לבדוק כל מוצר בעצמכן – כל מה שאתן צריכות לעשות הוא להעתיק את רשימת הרכיבים מהאתר שמוכר את המוצר, להדביק ב- Analyze cosmetics והופ. תקבלו פירוט מלא של כל רכיב ורכיב.
> Skincarisma – גם הוא על אותו עיקרון אבל אותו אני אוהבת קצת יותר. מעבר לפירוט המוצרים, הוא נותן סקירה כללית לגבי המוצר – מה האיכויות שלו, למה הוא טוב ופחות טוב, לאיזה עור הוא מתאים ורמת הבטיחות שלו לפי מדד ה-EWG. גם כאן תוכלו להדביק את הרכיבים של המוצר שאתן רוצות לדעת עליו עוד או לחפש בארכיון של האתר.
ככל שתדעו ותכירו את המונחים הכלליים, לאט לאט תוכלו לקרוא את התוויות בלי להשתמש באתרים חיצוניים. היום אני יודעת לקרוא תווית במלואה, ואם יש יותר מדי רכיבים שאני לא מכירה או זרים לי אני אולי אבדוק ואצלול יותר פנימה אבל לרוב לא ארכוש. אני יודעת מה נכון ועובד לי ולא רוצה להתחיל לקחת סיכונים מיותרים.
זה לוקח קצת זמן, זה לא קורה בין לילה – אבל זה חשוב ושווה את זה. אני מבטיחה.


#6 – עשרות מוצרים הם לא הפתרון

תראו, שגרת טיפוח יכולה להיות סופר מורכבת ולהכיל שמונתלפיםארבעמאותושש מוצרים, אבל היא יכולה גם להיות בסיסית ולכלול 5-7 מוצרים שיעשו בדיוק אותה עבודה אם לא יותר טובה.
התעשייה הזו הולכת והופכת ליותר יעילה, שמה דגש על מוצרים "נקיים" ואיכותיים והולכת יותר ויותר לכיוון של מה שהכי נחוץ לכן. לא תראו את זה קורה בחברות הענקיות (לא סתם הן כאלה גדולות אה?) אלא יותר בחברות הקטנות, חברות האינדי וחברות שפרצו לשוק בשנים האחרונות.
תכל'ס, אם אנחנו כנות, עור צריך ניקוי טוב, פילינג כימי (מבחינתי מדובר בבונוס כי לא כל עור יכול להתמודד עם זה), לחות (וכמה שיותר, לכל סוג עור), סרום טוב וקרם הגנה. גם טיפול הוא מאוד חשוב – רטינול, ויטמין סי, מוצרים שנועדו לטיפול באקנה וכו', אבל לא כולן צריכות את כל אלה ביחד. לרוב לעור יש קומץ של בעיות שדיי מזינות אחת את השנייה (סוג של דומינו ארור כזה) וטיפול נקודתי בבעיות יפתור אותן או לפחות ירגיע אותן מבלי להשתמש בכמות מוצרים לא הגיונית. לדוגמא: תרחיץ ניקוי עם חומצה סליצילית (האהובים עליי: כאן וכאן). הוא גם תרחיץ (ולכן קוראים לו ככה, נווווו) שמנקה את הוודג' וגם יש בו חומצה סליצילית (לרוב 2%) שעוזרת לנקות את הנקבוביות מבפנים. אז נכון, זה לא נשאר על העור ונשטף עם המים אבל גם בשניות האלה מתבצע ניקוי מצוין לנקבוביות ולג'יפה. הנקבוביות יהיו פחות סתומות והחומרים שתמרחו מעל יוכלו לחדור טוב יותר לעור. אני לא אומרת שזה בהכרח תחליף לחומצה בפני עצמה, אבל יש פה מספר אלמנטים חשובים במוצר אחד – גם הסרת איפור, גם ניקוי הפנים וגם פתיחת נקבוביות. יאסו!


#7 – להסיר איפור

אני יודעת שזה בטח נשמע טריוויאלי אבל מבחינתי זה הטופ של הטופ. אני ליטרלי לא יכולה להירדם עם האיפור עליי, ואם ניקרתי או נמנמתי כי אני עטופה בכרבולית עם פירורי במבה עליי אני אתעורר בבהלה וארוץ לשטוף את הוודג'. כן, גם כשאני ממש שיכורה. אני עומדת שם, מתנדנדת ומאוד נזהרת לא לדחוף לעצמי אצבע לעין, אבל אני עושה את זה.
גם אם הייתן עם האיפור עליכן רק שעה וחזרתן הביתה, החשיבות של להסיר אותו היא יותר גדולה ממה שאתן חושבות. השעות האלה בלילה, כשאתן עסוקות בלחלום על ג'ייסון מומואה כי בדיוק ראיתן את הסרט אקווה-מן, הן השעות בהן העור מתחדש. לא סתם קוראים לשנת יופי, ובכן, שנת יופי. העור עובד כל הלילה, אלה השעות הכי קריטיות עבורו. כשאתן לא מסירות את האיפור – הוא פשוט לא יכול לעשות מה שהוא אמור ואתן כנראה תתעוררו עוד יומיים עם חצ'קון מביך איפשהו. אגב, שימו לב, אם יצא לכן איזה חצ'קון סורר (ואין לכן אקנה או פצעונים הורמונליים), תיזכרו אחורה – סביר שהלכתן לישון עם איפור כמה ימים לפני כן.
ומעבר לכך – אתן כל כך משקיעות בסקין קר, קונות מוצרים, קוראות ועושות עבודה – ללכת לישון עם איפור נוגד את כל מה שאתן מנסות לעשות. לא חראם?


#8 – לקרוא ביקורות

את הטיפ האחרון אני קצת מסייגת כי שוב, המנטרה הרגילה – כל עור הוא אחר והוא מגיב אחרת לכל מוצר. אבל כן יש קווים כלליים וחשוב לשים לב אליהם.
באתרים השווים, כל מי שנרשמת להשאיר ביקורת, יכולה להזין מעין פרופיל על העור שלה, כך שבזמן שאתן מרפרפות בין הביקורות, תוכלו להתמקד באלה שיש להן עור דומה לשלכן עפ"י הפרופיל שלהן. אבל בלי קשר, מוצרים בד"כ מיועדים לסוג עור ספציפי (אתן כבר יודעות כמה אני לא מתחברת למוצרים שמוגדרים לכל סוגי העור) ולכן רוב המגיבות כנראה יהיו דומות לכן. תראו מה הן כותבות, אם יש מספר תגובות חוזרות על כך שהמוצר סותם נקבוביות ואתן סובלות מנקבוביות סתומות – אולי כדאי לחשוב שוב אם לרכוש, וזו כמובן רק דוגמה אחת מיני רבות.
שימו לב לדירוג של המוצר וכמובן – אל תסתמכו על ביקורת אחת או שתיים, תיכנסו לזה קצת. תראו אם באמת יש משהו שכולן חוזרות עליו ונראה שיכול להיות בעייתי לכן, או להיפך! כולן מהללות ומשבחות ונראה שהמוצר הזה באמת שווה ולכו על זה. אבל באופן כללי – תקראו ותבררו, בטח אם המוצר סופר יקר!


לסיכום:

יאסו, סיימנו. מה דעתכן? מסכימות איתי או שלא? יש משהו שהייתן רוצות להוסיף? שתפו אותי!

בנוסף, האינסטגרם שלי עבר שינוי מטורף בתקופה האחרונה והתחלתי להוסיף בו מלא תכנים קצרים ומדויקים כמו המלצות על מוצרים, לוקים של איפור ועוד מלא פאן. תוכלו גם לשים לב לשינוי במראה שלו ולצילומים ההיסטריים והחדשים ששברו לי את הגב לחתיכות אבל כל כך היו שווים את זה. בואו!
וכמו תמיד, אני יותר מאשמח אם תצטרפו לקבוצה בפייסבוק, כיף שם מאוד.

XOXO,
נצנצים.

כתיבת תגובה